Gottlieb Daimler, Germany

Roku 1885 zabudoval Gottlieb Daimler svůj vlastní motor do stroje dřevěné konstrukce, který byl defakto čtyřkolový, ale dvě malá stabilizační kolečka historie pomíjí a prohlašuje tento stroj za první motocykl. Motor byl umístěn vertikálně uprostřed stroje. Zadní kolo bylo poháněno řemenicí přes předlohový hřídel a odtud ozubeným kolem. Zadní brzda byla ovládána otočnou rukojetí na řidítkách. Výfukový ventil se ovládal mechanicky, kdežto vstup směsi do válce otevíralo sání pístu. Vzduchem chlazený motor Daimler měl povrchový karburátor a zapalování rozžhavenou trubičkou. Měl 700 otáček za minutu. Daimlerův syn Paul ujel 10. listopadu 1885 9,5 kilometru, a stal se tak prvním motocyklistou na světě. Ke značnému pokroku ve zplynování došlo, když Daimlerův asistent Maybach vynalezl rozprašovací karburátor. V Anglii Edvard Butler postavil roku 1887 tříkolku s elektrickým zapalováním a plovákovým karburátorem.

 

 

FOTO:

001... Daimler, 1885 (první motocykl)
002... Daimler, 1885 (první motocykl)
003... Daimler, 1885 (první motocykl)
004... Daimler, 1885 (první motocykl)

ODKAZY:


Zpět do galerie