MotoGuzzi, Mandello del Lario, Italia

Základy společnosti Moto Guzzi položili před první světovou válkou italští piloti Giovani Ravelli, Giorgio Parodi a jejich řidič a mechanik Carlo Guzzi. Ravelli padl ve válce, ale Guzzi a Parodi v díle pokračovali a ustavili společnost v Mandellu del Lario. Jejich první prototyp, zkonstruovaný Guzzim, byl vyroben v roce 1920. Motor byl progresivní konstrukce s jedním válcem, čtyřmi ventily a vačkou v hlavě válce. Pro sériovou výrobu bylo přijato konvenčnější uspořádání s dvěma ventily. Výborná a kvalitní konstrukce i vysoké výkony strojů učinily z firmy Moto Guzzi jednoho z největších italských výrobců.
Výborná konstrukce plochého jednoválce přetrvala padesát let než zastarala. Nová konstrukce používaná od roku 1967 se stala hlavním nosným článkem výrobní nabídky firmy. Vidlicový dvouválec s válci v úhlu 90° byl původně zamýšlen pro vojsko a policii, avšak následovně byl vyvinutý jako cestovní stroj a potom ještě vyladěn pro sportovní nasazení.

FOTO:

001... Moto Guzzi 500 GTV, 500cm3
002... Moto Guzzi
003... Moto Guzzi Sahara, 1974
004... Moto Guzzi Airone, 250 cm3, 1953
005... Moto Guzzi, 449 cm3, výkon 8,5 PS - 3400 ot/min, max 85 km/h, 1921
006... Moto Guzzi 2 C, 494 cm3, "V" dvouválec 120°, výkon 52 PS - 8000 ot/min, max 210 km/h, 1949
007... Moto Guzzi 500S, 498,4 cm3, jednoválec, výkon 18 k - 4000 ot/min, max 100 km/h, 1928
008... Moto Guzzi Dondolino, 498,4 cm3, jednoválec OHV, 33 k - 5500 ot/min, max 170 km/h, 1946
009... Moto Guzzi Falcone, 498cm3, OHV, dvouventilový jednoválec, výkon 23 k - 4500 ot/min, max 136 km/h, 1950

ODKAZY:

 

Zpět do galerie