Motocykl M-72 ************* Výrobce: ¨¨¨¨¨¨¨¨ IMZ, Irbitskiy Motocycletnyi Zavod, Irbit, Sverdlovsk region, USSR. (Leningrad, Moscow, Harkov) Roky výroby: 1941-1960-?? (od let 1955-1960-? - M-72M) Počet vyrobených kusů: ?? Technická data: ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Všeobecné údaje: Rozvor motocyklu: 1400 mm Nejnižší bod motocyklu: 130 mm Základní rozměry: délka 2420 mm šířka 1600 mm výška 980 mm Výška sedla: 720 mm Váha připraveného motocyklu: bez přívěsného vozíku 220-225 kg s přívěsným vozíkem 340-350 kg Nosnost: 3 osoby a 100 kg nákladu Max. rychlost s přívěsným vozíkem: kolem 90 km/h Spotřeba paliva na 100 km jízdy s přívěsným vozíkem po rovné cestě při rychlosti 50-60 km/h: 7 littů Zásoba paliva vydrží na: 300 km Spotřeba oleje: 0,250 l na l00 km Motor: Druh motoru: čtyřdobý Počet válců: 2 Uspořádání válců: vodorovué, v úhlu 180° Průměr válce: 78 mm Zdvih pístu: 78 mm Kompresní stupeň: 5,5±0,2 Zaručená výkonnost při 4600 až 4900 ot/min: nejméně 22 ks Chlazení: vzduchové Úprava ventilů: spodní Systém mazání: kombinovaný -zubovými čerpadly a rozstřikováním Obsah olejové nádrže: 2 litry Fáze rozvodu plynu: ssací ventil se otvírá 76±2° před horní úvratí ssací ventil se zavírá 92±2° za dolní úvratí výfukový ventil se otvírá 116±2° před dolní úvratí výfukový ventil se zavírá 52±2° za horní úvratí Přívod paliva: Obsah nádrže paliva: 22 litrů Počet karburátorů: 2 Druh karburátarů: K-37 Palivo: automobilový benzin AB-73 Čistič paliva: sítko v usazovači kohoutu paliva Čistič vzduchu: kapalinový s olejovou lázní a mokrý (vlhčený olejem) Elektrické zařízení: Systém zapalování: bateriový Zapalovací cívka: IG-4085 Rozdělovač: PM-05 Svíčky: A 11/11 Nařízení okamžiku zážehu: páčkou na řidítkách Akumulátorová baterie: ZMT-14 - 6 Volt, 14 ampérhodin Dynamo: G 11 - 6 Volt, 45 Watt Regulátor se zpětným spínačem: RR-31 Houkačka: C 35 Světlomet: FG-6 Ostatní spotřebiče: koncová svítilna motocyklu, hlavní a koncová svítilna přívěsného vozíku, tlačítko houkačky, přepínač dálkového a tlumeného světla Převod: Spojka: suchá, dvoulamelová, hnané lamely mají z obou stran obložení z třecího materiálu Převodová skříň: s dvojím zasouváním, čtyřstupňová Řazení převodových stupňů: nožní a ruční zasouvací páka Množství oleje v převodové skříni: 0,8 litrů Převodové poměry v převodové skříni: na 1. převodovém stupni 3,6 na 2. převodovém stupni 2,28 na 3. převodovém stupni 1,7 na 4. převodovém stupni 1,3 Převod na zadní kolo: kloubový hřídel Převodový poměr reduktoru hlavního převodu: 4,62 Množství oleje v hlavním převodu: 0,175 litrů Obecné převodové poměry: na 1. převodovém stupni 16,65 na 2. převodovém stupni 10,55 na 3. převodovém stupni 7,85 na 4. převodovém stupni 6,01 Hnané ústojí: Rám: trubkový, uzavřeného typu, dvojitý, nerozebírací Závěs zadního kola: zpružinový Přední vidlice: teleskopická s hydraulickými tlumiči Kola: navzájem vyměnitelná Rozměr pneumatik: 3,75-19 Tlak v pneumatikách: u předního kola 1,6 atm. u zadního kola 2+0,5 atm. u kola přívěsného vozíku 1,8+0,5 atm. u náhradního kola 2+0,5 atm.