Vincent HRD, UK

Phillip VincentPhillip Vincent koupil právo užívat jméno HRD a roku 1928 založil svou novou firmu. Díky výjimečné kvalitě a vynikající technické úrovni byly stroje Vincent sice drahé, ale velmi žádané. První modely používaly motory JAP, ale v roce 1935 Vincent navrhl svůj vlastní 500 cm3 jednoválec s horem ovládanými ventily. Zdvojením tohoto typu o objemu 500 cm3 vznikl první ze slavných vidlicových dvouválců. Předválečné motocykly měly přezdívku "the plumber nightmare" ("noční můra montérů") pro svou změť vnějšího olejového potrubí. Konstrukční řešení poválečných strojů bylo upravenější a odolnější. Vidlicový dvouválec Vincent byl ve své době nejrychlejším prodávaným motocyklem. Přes vysokou cenu se stala výroba neekonomickou a byla v roce 1955 zastavena.

 

 

FOTO:

001... Vincent Rapide "C", 1955
002... Vincent Rapide "C", 1955
003... Vincent Black Lightning Replica, 1000 cm3, OHV, V-Twin
005... Vincent HRD, 1948 "Speedway"
006... Vincent HRD, 1948 "Speedway" (detail motoru)
007... Vincent Vampire, 1947 "Speedway"
008... Vincent Vampire, 1947 "Speedway" (motor)
009... Vincent HRD Rapide, 1948
010... Vincent Black Shadow, 1949
011... Vincent Black Shadow, 1950
012... Vincent Comet, 1950
013... Vincent Rapide, 1950
014... Vincent Black Shadow engine, 1952
015... Vincent Rapide, 1950
016... Vincent Black Shadow, 1952
017... Vincent Black Lightning, 1955
018... Vincent Black Lightning engine, 1955
019... Vincent-HRD Comet, 498 cm3, výkon 25 bhp při 5300 rpm, max 148 km/h, 1938
020... Vincent-HRD Comet, 498 cm3, výkon 25 bhp při 5300 rpm, max 148 km/h, 1938 (pohled zepředu)
021... Vincent-HRD Series C Black Shadow, 1949
022... Vincent Prototype Black Shadow, 1949
023... Vincent Super Rapide, 1951
024... Vincent Black Shadow, 998 cm3, OHV, max. 200 km/h, 1952
025... Vincent Comet, 1953
026... Vincent Series D Rapide, 998 cm3, max 117 km/h, 1955

ODKAZY:

 

Zpět do galerie